مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: هدف‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در این استان طی امسال یک میلیارد دلار است که تاکنون ۸۰ درصد برنامه محقق شده است.
کد خبر: ۹۵۷۱۵۶۸
|
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از گناباد، هادی توانا در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گناباد میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی طی سال ۱۴۰۰ در استان خراسان رضوی را ۸۰۰ میلیون دلار ذکر کرد و افزود: این میزان در سال گذشته به ۳۰۰ میلیون دلار افزایش یافت.

 وی اظهار کرد: تأکید استاندار خراسان رضوی افزایش سه برابری جذب سرمایه‌گذاری خارجی این استان طی سال جاری در مقایسه با سال قبل است.

 مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی تعداد طرح‌های صنعتی در این استان که به دلیل کمبود سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی متوقف شدند و نیازمند جذب تسهیلات برای راه‌اندازی مجدد هستند را ۵۰ طرح ذکر کرد و توضیح داد: هر یک از این طرح‌ها برای راه‌اندازی دوباره به ۱۰ تا ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند.

 توانا رفع موانع تولید و اشتغال و راه‌اندازی واحدهای تولیدی دارای مشکل را رویکرد مهم استانداری خراسان رضوی در سال جاری برشمرد و بیان کرد: طی سال گذشته تعداد زیادی واحدهای تولیدی که شرایط احیا و راه‌اندازی مجدد را داشتند با حمایت و پرداخت تسهیلات دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

 وی تأکید کرد: تسهیلات از منابع دولتی باید به آن دسته از واحدهای تولیدی پرداخت شود که شرایط احیاء و راه‌اندازی مجدد را دارند و یا بعد از مدتی فعالیت به دلیل کمبود سرمایه در گردش تعطیل شده‌اند و با اعطای تسهیلات، فعالیت مجدد آنها آغاز می‌شود و باید از پرداخت این تسهیلات به طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی خودداری کرد.

 مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی مهم‌ترین مزیت راه‌اندازی واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری در شهرستان گناباد را نیروی انسانی ارزان‌قیمت دانست و گفت: در شرایطی که بسیار از واحدهای تولیدی در مشهد با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه هستند و کارگران حتی با حقوق ماهانه ۱۰۰ میلیون ریال هم حاضر به فعالیت در آنها نیستند؛ ولی در گناباد نیروی انسانی و کارگران با حقوق‌های کمتر و حتی ۷۰ میلیون ریال حاضر به فعالیت‌اند.

 در ادامه رضا نصیری، فرماندار گناباد نیز میزان تعهد اشتغال سال جاری این شهرستان را هزار و ۷۱۴ نفر برشمرد و اذعان داشت: تاکنون هزار و ۵۴۴ نفر معادل ۹۰ درصد این تعهد محقق و ثبت سامانه رصد شده است.

 وی میزان تعهد اشتغال سال گذشته شهرستان گناباد را هزار و ۹۰۰ نفر برشمرد و تصریح کرد: صددرصد این میزان محقق شد.

 نصیری ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرستان گناباد را یادآور شد و چهار زنجیره تولید شیر، تولید گوشت سفید، پسته و شترمرغ را از جمله این قابلیت‌ها برشمرد.

 ۱۸۸ واحد صنعتی در زیربخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها چهارهزار و ۷۰۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است و برای سه هزار و ۶۹۵ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

 سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها